3 dagar senare

På plats i en av Stockholms södra förorter. Det är skönt att vara här. Bakning, matlagning och diskning är väl ungefär det som har sysselsatt mig idag efter en lååång natt på jobb och inte lika lång "natts" sömn. Egentligen skulle jag jobbat idag med, men bemanning har klurat till det lite så jag blev ledig. Inte fy skam det heller, inte förrän den 25:e, haha.

"Det går bra nu"
Lagom bra

Little by little, fills up the measure
Don’t ever anekatips give up keep on moving
Little by little fills up the measure
Don’t ever give up, keep on moving

Haba haba, hujaza kibaba


Tänk hur man bara snubblar fram i livet. Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi föreställa mig att jag skulle sitta där jag sitter nu. Men det är kanske det som är tjusningen med livet. Att vi aldrig vet. Alla tankar och planer om ett "perfekt" liv skrämmer mig nästan. Det viktigaste är ju att man är lycklig, vilket jag har börjat inse att man inte blir av enbart materiella ting, status och ett flashigt jobb. Jag tycker synd om alla människor som fastnar i träsket där karriär, pengar och stil är det enda som spelar någon roll. Tänk så mycket de missar. God ekonomi och en trygg vardag talar jag absolut inte bort, men det finns så mycket mer att uppleva än stress, press och en mobil som alltid ringer.

Jag ska luta mig tillbaka och flyga iväg med Eagle-eye Cherrys fantastiska "Save Tonight". Lev väl!
'cause all we need is candlelight.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0