Fighter

Man kan inte förgöra sig helt.

Ron Pope - A drop in the ocean. Alltid lika vacker.

Läste igenom mitt inlägg från igår. Mitt huvud snurrar runt. Att sväva i total ovisshet är nog det värsta jag vet. Jag är rädd för att misslyckas och jag avslutar alltid allt som jag påbörjat. Nu känns det som jag håller på att misslyckas... samtidigt försöker jag tänka att mitt eget välbefinnande är viktigare än att "visa världen att jag kan klara allt". Fighter. Jag undrar vem som bryr sig mest. Jag själv eller alla andra. Svaret blev rätt uppenbart nu när jag skrev ner det.

Jag är nog lite som ett scrambled egg.

Man blir dyster när man är sugen på choklad klockan 23:24 och ica är fett stängt.... Biiiiiilen? Nej jag orkar inte.

Jag har tänkte lite på uttrycket "Du måste älska dig själv för att kunna älska någon annan". Jag tycker det är till hälften sant och till hälften ren bullshit rent ut sagt. Vissa kanske behöver någon som älskar en för att våga älska sig själv? Alla har inte den inre styrkan och tryggheten som behövs för att våga älska sig hela vägen. Samtidigt måste man vara trygg med sig själv för att våga visa att man älskar någon annan. Jag vet inte riktigt om jag får fram det jag vill... eller om jag ens vill få fram något. Det kanske räcker att man älskar sig själv till 70% och att någon annan fixar de där sista 30? Luddiga tankar i min skrynkliga hjärna.

Sjukt trött men orkar inte sova. Sådär skönt. Sugen på mat är jag också... Hungrig... En thaibox hade inte suttit fel. Eller något annat varmt och gott...

Wnä.. "JB" aka mr blund ska få sig en omgång. Han har inte varit till mycket hjälp den senaste tiden. Puss.

Kommentarer
Postat av: Jonte

Håller faktiskt med dina tankar i detta inlägg..



När ska vi äta sushi, du har försvunnit helt ju... :S



Hoppas allt är bra med dig iaf... :)

2011-06-07 @ 11:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0