Ingen tråkig kaka!

Då var det dags att printa ner några rader på bloggen. Det har hunnit hända en hel del sen sist och jag kommer inte skriva om allt.

Till en början så var mamma och pappa på besök över helgen vilket var jättekul. Jag och pappa konstaterade dock en sak - detta var sista gången de bor hemma hos mig! 3 pers och en hund i en etta var ingen hit. Speciellt inte när jag kommer hem imorse och upptäcker att mamma har gjort sådant som mammor gör - förbättringar. Med förbättringar men jag flyttat om i min hylla med vin- och champagneglas, ändrat min ordning i köksskåpen och ställt ut mina värmeljus på diverse ställen i lägenheten. Jättegulligt av dig mamma, men vems lägenhet var det nu? Pust!

Förutom om-möbleringen var vi runt hela Stockholms stad igår. Pappa skulle till Hammarby sjöstad - vi var i Hammarby sjöstad. Pappa skulle till Djurgården - vi hamnade på Skärholmen vilket iofs pappa Jonny tyckte var jätteroligt eftersom han aldrig varit där. Tummen upp från oss andra 3 (jag, mamma + hund) i bilen. Kvällen avslutades iallafall med en jättegod middag på en italiensk resturang tillsammans med Anders. God mat och trevligt sällskap och såklart delade mina föräldrar med sig av några pinsamma historier från mina yngre år... Men det hör väl till!

Efter att mamma och pappa begav sig söderut efter lunch har jag kört en liten fix och trix-dag. Jag var nere i tvättstugan och sysslade med allt tråkigt man nu kan göra i en tvättstuga, sprang en runda och sen har jag fila och peelat, skrapat, karvat och smort så nu är man len som en barnrumpa igen! Fint skare va! Hade lite morötter i kylen som jag inte visste vart jag skulle göra av... Uppfinningsrika (och kaksugna Camilla) kavlade upp armarna och vips så stog denna på spisen:

Hade man kunnat lägga upp "doftklipp" hade jag gjort det för Lailas morotskaka luktar iiiiiiinte illa!

Nu blir det morotskaka och hästhoppning på SVT1. Ikväll blirre myyyys med <3.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0