Ge mig jul!

Ikväll är jag i mitt esse! Ugnen har gått på högvarv de sista timmarna och det har komponerats både lussebullar och pepparkaksmuffins. De sista gänget muffins är inne nu sen ska det göras glasyr och dekoreras!

Det var längesen jag såg fram emot julen så mycket som jag gör iår. Även om vi inte är många kvar så ska det verkligen bli jättemysigt när det julstökats till ordentlig här, granen är inne och apelsinerna hänger i röda snören fönsterna fulla med nejlikor. Det är DÅ det är jul!

Jag pratade med mormor innan och HON har börjat förvåna! Sedan morfar gick bort har hon inte sagt annat än "jodå" när man frågat hur det är. Idag slängde jag ut det, av vana: Hur är läget? Till svar får jag: Det är jättebra! VAAA SAAA DUUUUU?!?!?! Jag trodde ALDRIG jag skulle få höra det men momme hon kan hon :) Tänk så små saker som kan få en glad!

Nu ska det göras frosting till de små bruna sötnosarna! Kommer en liten bild på mina bakverk senare! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0