Bartender och dum i huvudet

Igår var det äntligen dags för den omtalade "kroggalan". Min kväll slutade redan vid 23.. Kände knappt att jag bidrog med någon partystämning med min huvudvärk och ovanpå det var jag megatrött. Hur som helst började vi med att tura på båtarna och äta julbord. Årets första julbord, för min del, och det var jättegod mat! Efter turan skulle det styras mot Tivoli för Nöjesgalan men vi gjorde en liten avstickare till en bar först. Väl framme ska jag beställa en sprite i baren (jag hade som sagt ont i huvudet). Mr "bartender" frågar två gånger vad jag vill ha, båda gångerna svarar jag "En sprite", han ler lite snett, böjer sig fram och säger med sitt äckliga flin "Alltså detta är inget café". Jävla idiot var min första tanke. Visst att jag inte bidrog till att hans arbetsgivare blev tätare och gav honom löneförhöjning igårkväll men 20an han fick av mig la han garanterat rätt ner i sin egen dricksskål. Jag hoppas att han tyckte att han själv var riktigt cool där han stod och gjorde narr av mig i sin fula fiskarmössa. Grym kille. Verkligen. Synd att han missade att han har ett serviceyrke. Pinsamt.

Förutom denna lilla incidenten som avslutade min kväll så hade jag jätteroligt! Det har varit superkul att komma tillbaka till Cherry igen. Linn har anställt ett gäng riktigt grymma tjejer och killar! Bra jobbat chefen!!!

Jag ska fortsätta min paus i pluggandet med en vända till stallet. Har börjat läsa på en 7 mil lång rapport om hur människor reagerade på miljökatastrofen vid hallandsåsen och efter 35 sidor av bara åsikter börjar jag faktiskt bli rätt trött. Hoppas min lilla springare är lika glad idag som han var igår för då var han superfin :) Så duktig heest! Gnägg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0