Att vara tjock

Under första året som jag jobbade på en nattklubb i Helsingborg arbetade jag tillsammans med en kille som jag hade gemensamma bekanta med. En kväll när vi satt och småpratade nämndes en tjej och hans omedelbara kommentar om henne var att "Hon har blivit fet!" Tjejen i fråga är, enligt mig, en helt fantastisk människa med utstrålning och karisma som få har och hon är absolut inte tjock! Inte heller trådsmal utan superfin med lite former. Det var då min "varningsklocka" väcktes. Tänk om någon ser mig som tjock?! Och tänk om jag blir som henne. Då kommer alla tycka att jag är tjock!

Är det inte fruktansvärt tragiskt? Hur kan man vara så hemsk som människa, och kille, att man uttrycker sig så bara för att tjejen i fråga inte såg ut som en av Victoria Secret-änglarna? Samtidigt som han uttalade sig elakt om henne fick han mig att må jättedåligt. Han slog därmed två flugor i en smäll och enligt mig kan en människa som uttrycker sig så inte vara speciellt nöjd med sig själv. Jag vill bara säga en sak till den killen: skaffa bättre självkänsla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0